چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: شهدای 15 خرداد غریب و مظلومند. نباید از سردمداران نهضت، کسانی که با بصیرت در آن غربت نهضت و شهادت، جانشان را بر کف اخلاص گذاشتند، غافل بود

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد که از سوی نهاد های حوزوی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزارشدگفت: در 15 خرداد 1342 جریان نیرومندی شکل گرفت که تمامی فلسفه ها و مبانی فکری جهان را برهم زد.

وی با بیان این که این نهضت مؤسس جریان قوی بر مبنای دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام شد، گفت: امام خمینی(ره) ثابت کردند موازنه قوا، افسانه ای بیش نیست. در آموزه های الهی توجه به فرمان خدا و یادآوری شهدای در راه حق و پاداش آنها بهترین وسیله برای تشویق انسان ها در مقابله با دشمنان است.

وی به تبیین تفاوت های میان آگاهی و پیروزی مسلمانان و ناآگاهی و نافهمی کفار و مشرکین و شکست آنها افزود: مبارزان مسلمان راه خود را شناخته و هدف از آفرینش خود را فهمیده اند و از نتایج مثبت و پاداش های فراوانی که خداوند برای آنها تدارک دیده با خبرند و می دانند اگر در این راه جان خود را از دست بدهند، شهید در راه حق هستند.

امام جمعه قم  با بیان این که کسانی که بر اساس ایمان مبارزه می کنند، می دانند با خدا طرف هستند و هدف و مسیر درخشان به آنها توان و صبر و استقامت می دهد، گفت: کسی که در راه طاغوت کشته شد، خونش هدر است و کسی آن را جبران نمی کمند.

وی افزود: امروزه داعشی ها، صهیونیست ها و..، که در جنایات خود خون می دهند، خونشان هدر است و کسی آن را جبران نمی کند. آنها افراد را تحت تبلیغات سوء قرار داده و یا بر اساس تعصبات خشک و بی منطق در جبهه حاضر می کنند، ولی این ها روحیه کفار را سست کرده و آنها را تضعیف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  با بیان این که مسلمانان هرگز نباید منتظر توازن قوا با دشمن باشند و از کمی نیرو، نباید نسبت به ایستادگی در برابر دشمن نا امید شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس آیه 65 سوره انفال، مؤمنان باید صبر داشته باشند، جهل کفار و امید به نصرت الهی و امدادهای غیبی موجب پیروزی آنها می شود.

وی درباره نقش امام خمینی(ره) در بیداری ملت ایران گفت: امام(ره) به مردم آموخت که با وحدت کلمه، توکل به خدا و جانفشانی در راه هدف می توان به پیروزی رسید.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که امام خمینی(ره) نهضت خود را میان نهضت اباعبد الله الحسین علیه السلام و نهضت جهانی و عالم گیر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که در آینده اتفاق خواهند افتاد، انجام داد؛ تصریح کرد: اگر امام در ابتدای قیام 15 خرداد شهید می شد، کاری حسینی کرده و با زنده ماندن، کاری مهدوی کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) در 15 خرداد مفهوم انتظار را نشان دادند. انتظار به معنی نشستن و منتظر نصرت الهی بودن نیست. امام با 15 خرداد نشان دادند که انتطار از جنس عمل است نه نشستن. امام نشان دادند که در این نهضت، داعی الی الله است و چشم انداز نهضت ایشان، قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به نقش امروز مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز بر همه تکلیف است که از نهضت امام(ره) که بر محور اسلام و رهبری و ولایت فقیه و مردم شکل گرفته، پاسداری کنند و نگذارند سکولارها متحجرین که هر دو دو لبه یک قیجی هستند، شخصیت امام را تحریف کنند.

وی در ادامه به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد گفت: شهدای 15 خرداد خیلی غریب و مظلومند. نبایداز سردمداران نهضت، کسانی که با بصیرت در آن غربت نهضت و شهادت، جانشان را بر کف اخلاص گذاشتند، غافل بود؛ باید بر مزار آنها حضور یافت و خانواد های آنها را نیز حمایت کرد.

وی در پایان با تأکید بر این که نهضت 15 خرداد از قم آغاز شد و اولین ندای حمایت از ولی فقیه، توسط حاج آقا مصطفی، فرزند امام(ره) برخاست، گفت: پس از اسارت امام خمینی(ره)، مردم قم به بیت ایشان رفته و بعد به حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آمدند و سپس در خیابان مزدوران رژیم شاهنشاهی این جنایت را رقم زدند. باید مراقب باشیم تحریف تاریخ نشود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha